Client
Cebam vzw
Diensten
Webdesign, Branding, Web Development
Bekijk project
https://www.gezondheidenwetenschap.be
Omschrijving
In opdracht van de Vlaamse Gemeenschap ontwikkelde Cebam een website die wetenschappelijke kennis rond gezondheid vertaalt naar toegankelijke en begrijpbare informatie voor een groot publiek.
Cebam zocht een partner om de website Gezondheid en Wetenschap mee te ontwikkelen. Informatie, origineel gericht op artsen, vertalen naar een breed publiek en vlot toegankelijk te maken was het doel. Deze betrouwbare bron in de zoekresultaten positioneren boven niet-gevalideerde informatie, de uitdaging.
Voor de uitwerking zochten ze daarom een web agency dat zowel de website met achterliggende database kon ontwerpen, als ondersteuning kon bieden op gebied van zoekoptimalisatie en marketing. We vertrokken met de organisatie dan ook van een wit blad om het concept en de achterliggende architectuur vorm te geven.
Start met ruimte voor groei en exploratie
In een snel veranderende context was het zaak vlot te schakelen, aan te passen en te experimenteren. Door zowel technische ondersteuning als brede input hielpen we om de snelle evolutie mogelijk te maken en gaven we Gezondheid & Wetenschap de nodige creatieve zuurstof en redactionele vrijheidsgraden om te groeien. Met nu meer dan 1 miljoen unieke bezoekers per maand lijken we geslaagd te zijn in ons opzet.
Het totaalplaatje dat we bij Zenjoy konden bieden als oplossing was hierbij zeer welkom. De expertise binnen de organisatie had immers ondersteuning nodig op verschillende vlakken. Ons team dacht mee na, werkte concepten uit en stuurde kritisch bij wanneer nodig of gevraagd. Bovendien zorgden we er ook voor dat het geheel robuust en schaalbaar genoeg was om van bij de start pieken in trafiek moeiteloos op te vangen.
Meer dan 1 miljoen unieke bezoekers per maand. Uitgegroeid tot dé online referentie.
We werkten voor Gezondheid & Wetenschap een website uit waarop een groeiende database van patiëntenrichtlijnen, gecombineerd met een actieve nieuwsstroom, makkelijk te onderhouden is.
Op enkele jaren groeiden zowel de informatietypes (dossiers, EHBO, podcast, ...) als de bezoekersaantallen. En ook de look & feel kreeg tijdig een opfrisbeurt.